سابقه و هدف: با توجه به اهمیت بازاریابی و روند روبه افزایش استفاده از محرکهای آن و اینکه پاسخ مغز به این محرکهای بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی(EEG) چگونه است این تحقیق انجام گرفته است. مواد و روشها:تحقیق به روش تجربی انجام گرفته است. روش پیشنهادی مبتنی بر شمارش سینوسهای امواج در مدت زمان نمایش کالاها و مشخص کردن نوع امواج و مناطق فعال مغزی میباشد، بهطوری که تطابق بین نوع امواج و مناطق فعال در مغز اطلاعات ارزشمندی را به ما میدهد که بهواسطه آن میتوانیم محرکهای بازاریابی و تأثیر آن روی افراد را بررسی کنیم. برای ضبط سیگنالهای مغزی از نرمافزار Scan LT version 1.2 استفاده شده است. یافتهها:در تحقیق آتی مناطق فعال مغزی و تأثیر آن بر انتخاب افراد در کالاهای تجاری نشان میدهد که در این راستا از امواج مغزی به عنوان یک روش سنجش فعالیت مغزی استفاده شده است. با توجه به مناطق فعال مغزی قطعه پیشانی به عنوان منطقه فعال انتخاب شده است. نتیجهگیری: با توجه به نتایج بهدست آمده به نظر میرسد که خاطرات را میتوان به عنوان بهترین محرک در نظر گرفت.
Shekohian F, Tarokh M J. Consumer neuroscience: Assessing the brain response to marketing stimuli using electroencephalogram Supervisor (EEG). pajoohande 2016; 21 (5) :255-262 URL: http://pajoohande.sbmu.ac.ir/article-1-2289-fa.html
شکوهیان فاطمه، تارخ محمدجعفر. بررسی پاسخ مغز به محرکهای بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی (EEG). پژوهنده. 1395; 21 (5) :255-262