[صفحه اصلی ]   [Archive]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
نظرسنجی
نظر شما در مورد کیفیت مطالب این سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
:: جلد 21، شماره 5 - ( آذر- دی 1395 ) ::
جلد 21 شماره 5 صفحات 262-255 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی پاسخ مغز به محرک‌های بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی (EEG)
فاطمه شکوهیان* ، محمدجعفر تارخ
دانشگاه آزاد قزوین ، f.shekohian2014@gmail.com
چکیده:   (3026 مشاهده)
سابقه و هدف: با توجه به اهمیت بازاریابی و روند روبه افزایش استفاده از محرک‌های آن و اینکه پاسخ مغز به این محرک‌های بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی(EEG) چگونه است این تحقیق انجام‌ گرفته است.
مواد و روش‌ها: تحقیق به روش تجربی انجام گرفته است. روش پیشنهادی مبتنی بر شمارش سینوس‌های امواج در مدت ‌زمان نمایش کالاها و مشخص کردن نوع امواج و مناطق فعال مغزی می‌باشد، بهطوری که تطابق بین نوع امواج و مناطق فعال در مغز اطلاعات ارزشمندی را به ما می‌دهد که به‌واسطه آن می‌توانیم محرک‌های بازاریابی و تأثیر آن روی افراد را بررسی کنیم. برای ضبط سیگنال‌های مغزی از نرم‌افزار Scan LT version 1.2 استفاده ‌شده است.
یافته‌ها: در تحقیق آتی مناطق فعال مغزی و تأثیر آن بر انتخاب افراد در کالاهای تجاری نشان میدهد که در این راستا از امواج مغزی به عنوان یک روش سنجش فعالیت مغزی استفاده شده است. با توجه به مناطق فعال مغزی قطعه پیشانی به عنوان منطقه فعال انتخاب شده است.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج بهدست آمده به نظر می‌رسد که خاطرات را می‌توان به ‌عنوان بهترین محرک در نظر گرفت.  
واژه‌های کلیدی: بازاریابی عصبی، مغز نگاری الکتریکی، نگرش مشتریان، سیگنال‌های عصبی
متن کامل [PDF 598 kb]   (6011 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: پزشکی
دریافت: 1396/5/24 | پذیرش: 1396/5/24 | انتشار: 1396/5/24
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shekohian F, Tarokh M J. Consumer neuroscience: Assessing the brain response to marketing stimuli using electroencephalogram Supervisor (EEG). pajoohande 2016; 21 (5) :255-262
URL: http://pajoohande.sbmu.ac.ir/article-1-2289-fa.html

شکوهیان فاطمه، تارخ محمدجعفر. بررسی پاسخ مغز به محرک‌های بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی (EEG). پژوهنده. 1395; 21 (5) :255-262

URL: http://pajoohande.sbmu.ac.ir/article-1-2289-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 21، شماره 5 - ( آذر- دی 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645