:: جلد 21، شماره 5 - ( آذر- دی 1395 ) ::
جلد 21 شماره 5 صفحات 255-262 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی پاسخ مغز به محرک‌های بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی (EEG)
فاطمه شکوهیان *، محمدجعفر تارخ
کارشناس ارشد تجارت الکترونیک ، f.shekohian2014@gmail.com
چکیده:   (387 مشاهده)
سابقه و هدف: با توجه به اهمیت بازاریابی و روند روبه افزایش استفاده از محرک‌های آن و اینکه پاسخ مغز به این محرک‌های بازاریابی با استفاده از مغزنگاری الکتریکی(EEG) چگونه است این تحقیق انجام‌ گرفته است.
مواد و روش‌ها: تحقیق به روش تجربی انجام گرفته است. روش پیشنهادی مبتنی بر شمارش سینوس‌های امواج در مدت ‌زمان نمایش کالاها و مشخص کردن نوع امواج و مناطق فعال مغزی می‌باشد، بهطوری که تطابق بین نوع امواج و مناطق فعال در مغز اطلاعات ارزشمندی را به ما می‌دهد که به‌واسطه آن می‌توانیم محرک‌های بازاریابی و تأثیر آن روی افراد را بررسی کنیم. برای ضبط سیگنال‌های مغزی از نرم‌افزار Scan LT version 1.2 استفاده ‌شده است.
یافته‌ها: در تحقیق آتی مناطق فعال مغزی و تأثیر آن بر انتخاب افراد در کالاهای تجاری نشان میدهد که در این راستا از امواج مغزی به عنوان یک روش سنجش فعالیت مغزی استفاده شده است. با توجه به مناطق فعال مغزی قطعه پیشانی به عنوان منطقه فعال انتخاب شده است.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج بهدست آمده به نظر می‌رسد که خاطرات را می‌توان به ‌عنوان بهترین محرک در نظر گرفت.  
واژه‌های کلیدی: بازاریابی عصبی، مغز نگاری الکتریکی، نگرش مشتریان، سیگنال‌های عصبی
متن کامل [PDF 598 kb]   (135 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: پزشکی
دریافت: ۱۳۹۶/۵/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۶/۵/۲۴ | انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۴
* نشانی نویسنده مسئول: دانشگاه آزاد قزوین



XML   English Abstract   Print


جلد 21، شماره 5 - ( آذر- دی 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها